Lapas karte

- inerto materiālu (smilts, grants, šķembas utt.) tirdzniecība; 
- asfaltbetona testēšanas laboratorija;
- asfaltbetona ražošana un tirdzniecība; 
- sertificētu autosvaru pakalpojumi.

 

Asfalts sastāv no vairākiem komponentiem – inertajiem materiāliem, bitumena, kaļķakmens miltiem: piemēram, 1 tonna asfalta satur  300 kg sijāta dolomīta, 600 kg sijātu dolomīta šķembu, 50 kg bitumena un 50 kg kaļķakmens miltu. Asfalta sastāvdaļu daudzums mainās atkarībā no sagatavotās asfalta masas ieklāšanas vietas un apstākļiem, piemēram, bedrīšu lāpīšanai izmanto smalkāku un mazāk izturīgu asfaltu nekā lidostās.    

Vispirms tiek saņemti minerālo materiālu paraugi – dolomīta un granīta šķembas, kā arī citi inertie materiāli no karjeriem Latvijā un ārzemēs. Lai nodrošinātu atbilstošu asfalta kvalitāti, ir nepieciešami augstvērtīgi izejmateriāli, tāpēc iepērkam materiālus no Lietuvas un Zviedrijas.

Tālāk laboratorija pārbauda izejvielu kvalitāti, izstrādā asfaltbetona sastāva receptes un nosaka asfaltbetona masas fizikāli mehāniskos rādītājus atbilstoši Latvijas valsts ceļu būvniecības prasībām.

Tālāk pēc laboratoriski iegūtās asfalta receptes šis materiāls tiek ražots asfaltbetona rūpnīcā. Lai iegūtu kvalitatīvu produktu, rūpnīcas vadība tiek veikta ar datoru, jo tas atvieglo darbu un padara vieglāku kļūdu un izmaiņu konstatēšanu, novēršanu vai nepieļaušanu.

Izejmateriālus saber piegādes bunkuros, tālāk tie vajadzīgajā proporcijā tiek padoti uz maisītāju, kur materiāli tiek žāvēti un uzkarsēti apmēram līdz 2000C. Sagatavoto maisījumu vēlreiz sijā un tālāk novirza uz maisītāju, kur tiek pievienots bitumens, kaļķakmens un dažādas piedevas masas stiprībai un izturībai. Gatavā asfalta masa ir apmēram 1800C karsta, un, lai tā nezaudētu savas īpašības, tā tiek pārvadāta speciālā transportā un pārklāta ar tentu.

Saražotais asfalts tālāk tiek atkal pārbaudīts laboratorijā, salīdzinot iegūtos rezultātus ar laboratoriskajiem rezultātiem un Latvijas valsts prasībām.

Ja rezultāti ir labi (atbilstoši prasībām), tālāk asfalta masa jau tiek ražota masveidā un ieklāta ceļu segumos, regulāri veicot izgatavotās masas kvalitātes pārbaudi: tiek ņemti paraugi no gatavā sastāva un urbumi no jau ieklāta asfalta. 

Bet ar to asfalta gatavība nebeidzas. Kad masa ir saražota un nogādāta objektā, sākas ļoti svarīgs posms – asfalta ieklāšana. Nepietiek ar to vien, ka asfalts tiek izbērts uz ceļa, tas ir jāiestrādā ar speciālu ceļa tehniku un, kamēr tas atdziest, ir kārtīgi jānoveltņo. Tas arī ir visvairāk laikietilpīgais process (vismaz 2 stundas pēc ieklāšanas), kas ļoti kaitina autovadītājus – uz ceļa nekas nenotiek, viens veltnis rullē un pa jauno asfaltu braukt neļauj. Bet, ja tas netiks kārtīgi izdarīts, asfalts būs ļoti porains, ātri plaisās, un atkal būs bedres.